Tájékoztatjuk az "EU legislation on cookies" törvény értelmében, hogy az oldal kizárólag a működéséhez cookie-kat használhat, amely semmi személyes információt nem továbbít! 

Chen Shi Xinyi Hunyuan Tai Ji Quan

"A gyengédség az erőt nemessé csiszolja..."

Az edzés illemszabályai!

I. Köszönés

A kínai harcművészetekben az általánosan elfogadott köszönésforma, a mellkas előtt ökölbe szorított jobb kéz és a nyitott bal tenyér összeillesztése. Az ökölbe szorított jobb kéz, a fizikai gyakorlatot jelképezi, a nyitott bal tenyértartás pedig a harcművészetek szellemiségét, a négy tápláló elemet jelképezi, melyek az erkölcs, a bölcsesség, az egészség és a művészet.

  • A terembe való belépéskor és kilépés előtt köszönj a tradicionális kínai kézmozdulattal! Tiszteld a helyet, ahol az elmúlt idők nagymestereinek tudását, tapasztalatait átveheted tanárodtól és nálad tapasztaltabb edzőtársaidtól.
  • Tanároddal, társaddal való találkozáskor köszönj a tradicionális kínai kézmozdulattal! Egy tradicionális iskolában a tanárodat mindig szólítsd „Lǎoshī”-nek (老师 - tanító, tanár, oktató;), vagy úgy, ahogy megengedi.
  • Ez a tiszteletadás kijár a fiatalabb tanuló részéről, az idősebb tanuló, vagy tanítvány felé is. Tanároknak, mestereknek, függetlenül attól, hogy melyik iskolát, vagy stílust képviselik.
  • Páros gyakorlat megkezdése előtt és után fejezd ki tiszteleted a tradicionális kínai kézmozdulattal! Edzőtársad, partnered abban a folyamatban, amelyben megszerzed a szükséges tudást és tapasztalatod. Előrehaladásotok ezen az úton, nagymértékben egymástól is függ.

II. Edzés

  • Érdemes az edzés kezdésidőpontja előtt 15 – 20 perccel megérkezni, hogy fel tudj készülni az edzésre. Ez idő alatt át tudsz öltözni és illik elkezdeni a bemelegítést, átmozgatást, egyedül, vagy edzőtársakkal. Ezt a tevékenységet végezd úgy, hogy ne zavarj meg másokat hangos beszéddel, vagy más tevékenységgel! Az edzést csak a tanárod engedélyével kezdheted meg!
  • Az edzésről nem illik késni! Ha már elkezdődött az edzés, akkor vonulj félre és kezd el önállóan átmozgatni, bemelegíteni magad! Csak a tanárod engedélyével kapcsolódhatsz be az edzésen folyó munkába!
  • Ha edzés közben el kell hagynod az edzőhelyet, illik jelezni a tanárodnak!
  • Ha valamilyen okból kifolyólag nem tudsz, vagy nem akarsz edzéseken részt venni, illik jelezni tanárodnak!
  • Az edzés közben beiktatott pihenő időket aktívan, könnyű átmozgatással töltsd el. Nem illik leülni!
  • Edzés közben forró, vagy meleg teát igyál, ha pótolni kell a folyadékveszteséget! Ne igyál hideg vizet, mert károsítani fogja az egészségedet!
  • Edzés közben egymást ne javítsátok, kérjétek a tanár segítségét!
  • Ha a tanuló egy másik tanár edzésén szeretne részt venni, illik saját tanárának a hozzájárulását kikérnie! Illetve, ha megjelenik egy másik tanár foglalkozásán, mutatkozzon be, tájékoztassa, melyik stílust képviseli, ki a tanára és illik tőle engedélyt kérnie az edzésen való részvételre!

III. Egészségi állapot

  • Mindig tájékoztasd tanárodat, ha egészségi állapotodban olyan változás áll be, ami korlátoz az edzésfeladatok végrehajtásában! Ilyen esetben az tanárod mérlegeli, hogy folytathatod-e az edzést, és ha igen, milyen korlátozásokkal. A konzultáció hiánya további egészségkárosodást vonhat magával.
  • Ha lázas, vagy fertőző betegségben szenvedsz, ne eddz! Ilyenkor a pihenés hozza a leg eredményesebb gyógyulást.
  • Ha bárkinél bármilyen egészségügyi problémát észlelsz, azonnal jelezd az edzőnek! Legyetek figyelmesek egymás felé is, hiszen előfordulhat olyan rosszullét, amely hirtelen váratlanul ér valakit és képtelen jelezni azt.

IV. Öltözet

  • Ruházatod, cipőd legyen tiszta! Viselj tradicionális egyenruhát, vagy olyan hosszú sportnadrágot és felsőt, amely laza, nem testhezálló és biztosítja a bőrfelület szabad légzését. Cipőd legyen könnyű, vékony hajlékony talpú és szellős. Ne szorítsa a lábfejed és az ujjaid tudjanak mozogni benne.
  • Öltözeted legyen könnyű, ne gátolja a szabad mozgást és ne legyen hivalkodó!
  • Páros gyakorlatok közben ne viselj ékszereket, mert megsérülhetsz, vagy sérülést okozhatsz partnerednek!

V. Gyakorló fegyverek (…és más gyakorló eszközök)

  • A fegyvereid, gyakorló eszközeid illik karbantartani és edzésre tiszta állapotba elhozni!
  • A fegyvert edzésen, csak a tanárod engedélyével veheted kézbe és az általa meghatározott gyakorlatokat végezheted! Gyakorlás közben legyél körültekintő, győződj meg róla, hogy elegendő hely áll rendelkezésedre a gyakorláshoz. Ha többen gyakoroltok, hangoljátok össze a gyakorlatokat, hogy ne okozzatok sérülést egymásnak. A saját fegyvered másnak ne add át! Nem illik más fegyverét kézbe venni, fogdosni.

VI. Az iskola

  • A tanuló tegyen az iskola jó hírének fenntartásáért és gyarapításáért.
  • Soha ne rontsd a hitelét tanárodnak, iskoládnak, ahol tanulsz, vagy tanultál és ne nyilatkozz negatívan!
  • Nincs akadálya annak, hogy máshol is tanulj harcművészetet, de ezt ne tedd titokban! Vállald fel és avasd be tanárodat is, esetleg kérj tanácsot terveiddel kapcsolatban.
  • A tanuló, lehetőségeihez mérten tegyen az iskola fejlődéséért, működésének elősegítéséért és vegyen részt a programokon.

 

Ne feledd!
A tornaterem bérleti díja magas, és azt akkor is ki kell fizetni, ha nem jössz edzésre.
A csoport akkor tud fejlődni, ha tagjai együtt haladnak.
Ezért igyekezz minden edzésen részt venni, az edzésidőt kihasználni, és anyagi hozzájárulásodat a hónap 10. napjáig rendezni!